מה זה UI UX

בין אם אתם מעוניינים בהקמת אתר חדש, ובוודאי אם יש לכם אתר קיים, סביר להניח ששמעתם על המונחים ui ux. אכן, מדובר בשני מונחים מרכזיים בבניית ועיצוב אתרים, שאמנם יש להם קשרים הדוקים זה עם זה אך גם הבדלים. על קצה המזלג, ux מכוון לחוויה טובה ככל הניתן של ניווט ונוחות השימוש באתר, באפליקציה או בתוכנה כלשהי. מאידך, ui הוא מרכיב בתוך חוויית המשתמש הנוגע לעיצוב, לנראות ולמיתוג של האתר. בשורות הבאות יוסבר בהרחבה מה זה ui ומה זה ux ומהם ההבדלים בין שני תחומים אלו, עליהם יש לשים דגש בכל אתר.

בין אם אתם מעוניינים בהקמת אתר חדש, ובוודאי אם יש לכם אתר קיים, סביר להניח ששמעתם על המונחים ui ux. אכן, מדובר בשני מונחים מרכזיים בבניית ועיצוב אתרים, שאמנם יש להם קשרים הדוקים זה עם זה אך גם הבדלים. על קצה המזלג, ux מכוון לחוויה טובה ככל הניתן של ניווט ונוחות השימוש באתר, באפליקציה או בתוכנה כלשהי. מאידך, ui הוא מרכיב בתוך חוויית המשתמש הנוגע לעיצוב, לנראות ולמיתוג של האתר. בשורות הבאות יוסבר בהרחבה מה זה ui ומה זה ux ומהם ההבדלים בין שני תחומים אלו, עליהם יש לשים דגש בכל אתר.

חשיבות חוויית הגולשים באתר

כידוע, כיום אין תחליף לנוכחות רצינית במדיה הדיגיטלית, כאשר אתר האינטרנט עומד במרכז, ובפרט אם מדובר באתר המכוון למכירת מוצרים ושירותים. עוד עובדה ידועה היא שהתחרות איננה פשוטה ומסיבה זו יש להשקיע באתר המייצר חוויה קלה, נוחה, נעימה וטובה ככל האפשר עבור הגולשים, שיביא אותם לכדי פעולות מבוקשות. ייתכן מאוד שיש לכם מוצר מעולה אך אם האפליקציה או האתר אינם מעניקים חוויה מצוינת, הרי שהדרך של הלקוח אל המוצר בעייתית, ולכן המכירות נמוכות.

אכן, חוויית המשתמש היא שם המשחק בימינו ויכולה לעשות הבדל משמעותי מאוד, לעיתים אף יותר מהמוצר עצמו. כאשר מדברים על חוויית משתמש מתכוונים לשורה ארוכה של היבטים, הקובעים הן את הזרימה של הגלישה באתר, הן את הגישה אל תכניו, הן את נוחות השימוש שלו והן את עיצובו והיותו אטרקטיבי וייחודי בהתאמה לקהל היעד.

על מנת להשיג את היעדים המבוקשים יש לפנות לחברת בעלת ניסיון רב ויכולות מוכחות, שיודעת לבנות היטב את הנוכחות הרצויה והאיכותית ברשת, בדגש על חוויית משמש אידיאלית בהתאם לצרכי העסק ולגולשים שלכם. לשם כך יש לבצע כמובן תהליך אפיון להיכרות עם העסק עצמו ועם לקוחות, לבחון את המניעים ואת הרגלי הגלישה, ומה יכול לתרום לקידום הרכישות דרך האתר.

אז מה זה UX

ux חווית משתמש – User Experience – מתייחסת למעשה חוויה של משתמשי הקצה בתוכנה, באתר או באפליקציה, כמו גם במוצרים ושירותים שונים. את החוויה ניתן לחלק למספר רכיבים, כגון שימושיות – קלות התפעול של הפונקציות השונות באתר כמו הזנת תוכן, משוב מהמערכת וביצוע פעולות שונות. עוד רכיב הוא התנועה על המסך המאפשר זרימה טבעית ואינטואיטיבית ומעברים חלקים בין תצוגות, ולכך מצטרפת ארכיטקטורת מידע נגישה לפי פעולות וחיפוש מידע מצד הגולשים, העברת מידע מהימן, צ'אטים אנושיים או רובוטיים, שאלות נפוצות, ועוד הרשימה ארוכה.

העיקרון המנחה הוא כאמור פשטות ונוחות בהתקשרות בין הגולש לאתר או לאפליקציה. ככל שחוויית המשתמש טובה יותר כך עולים הסיכויים להביא לקוחות חדשים ולשמר קיימים, ליהנות מתדמית טובה, להביא יותר פניות ורכישות דרך האתר, להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל, ועוד. ברור שאתר שקל להתמצא בו, שעולה מהר, שמתאים לחוויה שהגולש מחפש, שאפשר לבצע בו פעולות בקלות וכן הלאה, יביא לתוצאות טובות בהרבה מאתר שהמידע בו אינו אמין, שקשה להגיע בו אל העמודים המבוקשים, שקשה למלא בו טפסים ולבצע פעולות, וכן הלאה.

כאמור, על מנת לבנות חוויית משתמש מעולה, אין זה מספיק להיות בעל ידע במערכות ההפעלה הרלוונטיות, בפלטפורמת בניית האתרים הספציפית וכדומה, אלא יש להכיר היטב את העסק ואת לקוחותיו. תהליך האפיון כולל מחקר על צרכי ורצונות המשתמשים, בחינה של ממשקי משתמש קיימים בשוק, מה עושים המתחרים ואילו תוצאות מתקבלות, ועוד. לא פעם נדרשים גם פתרונות יצירתיים לצורך התאמה ספציפית למוצר למותג ולקהל יעד מסוים, וזאת לצד הקשבה ללקוח והערכה גדולה לניסיונו והבנתו, כמו גם הסתכלות רחבה על הפרויקט כמכלול.

בהתאם לאפיון שנערך, ובעצה אחת עם הלקוח, עוברים לצעדים היישומיים בין אם מדובר בהקמת אתר חדש או בעיצוב אתר קיים. למשל, כל הקשור בעיצוב ממשק המשתמש – UI, בתיקון של שגיאות, שיפור מהירות הטעינה, שקיפות המידע, רמת האבטחה, נגישות, היררכיית עמודים ועוד.

ההבדל UX ל- UI

כפי שניתן להבין, ממשק המשתמש שנקרא UI – User Interface הוא מרכיב של חוויית המשתמש UX. לא מדובר ב- "עוד" רכיב של החוויה אלא במרכיב עיקרי, ולמעשה בעבר נהגו להתייחס רק ל- UI שהקדים את ההתייחסות הכללית ל- UX. הכוונה היא לחלק הגלוי, לא זה שמאחורי הקלעים כמו רכיבים אחרים של UX, אלא אל מה שהגולש באתר או המשתמש באפליקציה מצוי איתו בקשר ישיר. המטרה היא להתאים את הממשק כך שיהיה אטרקטיבי, אינטראקטיבי ויעיל למימוש החוויה והפעולות, תוך התייחסות להיבטים שיווקיים ומיתוגיים.

לא פעם, ממשק כזה מצריך התאמה אישית על פי ההעדפות והצרכים של המשתמשים, כפי שאלו הוגדרו באפיון המוקדם – בפרט בכל הקשור לניווט באתר ושימושיות. עם זאת, העיקר כאן הוא בחוויה הויזואלית או הגראפית הקשורה לאתר, למשל הגופנים וגודלם, הצבעים והניגודיות, הטיפוגרפיה ועוד.

לכאורה, ממשק המשתמש וחוויית המשתמש אמורים ללכת יד ביד, אולם לעיתים קיימות סתירות ביניהם. למשל, אם מעוניינים לשלב באתר סרטונים או תמונות המעניקים חוויה ויזואלית מצוינת, בהירה להבנה ומסבירת פנים, אך באותו הזמן הוספת תמונות וסרטונים מכבידה על האתר והופכת את טעינתו לאיטית יותר. במקרה כזה, שיפור ה- UI יוביל לפגיעה ב- UX. על כן, חברה המתמחה בתחום נדרשת לבחון את כלל היבטים ולמצוא את הדרכים לשילוב כלל ההיבטים, אשר יובילו לתוצאה אופטימאלית מכל הבחינות.

לשירותי עיצוב חוויית משתמש

מעוניינים בשירותי חברתנו לפיתוח ושדרוג חוויית המשתמש וממשק המשתמש? לקבלת שירותינו ועוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בינת מערכות תוכנה בטלפון 03-7668940 או במייל info@bynetsoft.co.il.

שווה קריאה

דגל ישראל

בינת למענכם

במסגרת המאמץ להתמודד עם המצב העדכני, מצאנו לנכון לפתח 2 פתרונות Low Code מהירים מבוססי Microsoft אותם אנו מציעים חינם לכל חברה בישראל שרוצה בכך

לקריאה
אינטגרציית מערכות

אינטגרציה

אינטגרציה בין מערכות אמרתם אינטגרציה, אמרתם התייעלות. מבחנתינו זה אותו הדבר. ניהול עסק בעל זרועות רבות יכול להיות קשה ואף להוות מכשול. יש הרבה אנשים

לקריאה