אין ספק שאתר אינטרנט המציע חוויית משתמש וממשק משתמש מעולים, הוא יסוד ובסיס ליצירה ושמירה על נוכחות חזקה במדיה הדיגיטלית. יחד עם זאת, כפי שרבים וטובים מגלים, הקמת האתר היא רק תחילתה של דרך ממושכת המכוונת תמיד לשמירה על איכות, יתרון, חשיפה גבוהה, המרות טובות וכן הלאה. במילים אחרות, גם האתר שנבנה בצורה הטובה ביותר אך יושאר ללא יד מכוונת וללא עדכונים, יקפא על השמרים וייעלם אי שם בדפים החשוכים של מנועי החיפוש. לפיכך, ישנה חשיבות עליונה לניהול תוכן אתר, בין אם באופן עצמאי ובין אם בעזרת חברה המתמחה בתחום, וזאת באופן מתמיד ושוטף.
כמה מילים על ניהול תוכן באתרים
ניהול תוכן אתר אינטרנט מתחיל כבר בעת הקמת האתר על בסיס מערכות כמו וורדפרס, ג'ומלה, דרופל ואחרות, ובין אם מדובר במערכות קוד פתוח או סגור. מערכות ניהול התוכן מאפשרות לפרסם תכנים חדשים, לערוך ולנהל תכנים קיימים באתר, לשנות, להוסיף ולשדרג אותם באופן עצמאי או על ידי החברה המטפלת באתר. כל מערכת כזו מאפשרת למנהל תוכן באינטרנט לבצע פעולות שונות, כאשר חלקן אינן מצריכות יותר מלמידה פשוטה ומהירה, ואילו אחרות יותר מורכבות. אפשר למשל להכניס באמצעותן עמודים חדשים לאתר, לפתוח פורומים ובלוגים, לעדכן דפים קיימים, להכניס קישורים, להוציא פוסטים, להוסיף מוצרים, להכניס טפסים, ועוד הרשימה ארוכה.
מדוע צריך את ניהול התוכן?
אצל בעלי אתרים רבים בתחילת דרכם, קיימת המשאלה שאחרי ההשקעה הראשונית ניתן יהיה לנוח על זרי הדפנה. אולם האינטרנט ואתרים בכלל הם יצורים דינאמיים ומשתנים, והאתר כמו "הבייבי" שלכם שאחרי שנולד יש לדאוג להזין, להשקות, לתלוש עשבים ולהצמיח אותו. אם ניקח למשל את מנוע החיפוש של גוגל, נראה כי הוא מבוסס על עיקרון אחד חשוב: להביא את התוצאות הטובות ביותר לגולש שמחפש מידע. התוצאות "הטובות ביותר" מבוססות על שורה של פרמטרים, כגון התאמה של מילות החיפוש, חוויית המשתמש, כמות הכניסות לאתר, משך השהייה של הגולשים, הוותק של האתר, קישורים מאתרים אחרים, ועוד.
מבחינת גוגל, אתר "טוב" הוא אתר שמתחדש ומשתנה, שכן הוא מציע בכל פעם עוד ערך מוסף לגולשים שלו. המשמעות הפשוטה היא שאתר כזה יזכה לדחיפה במנועי החיפוש. זוהי סיבה חשובה מאוד לניהול תוכן, אך לא היחידה. לצד עריכת תוכן באינטרנט שמכוונת לגוגל, היא גם מאפשרת להגיב לצעדים של מתחרים, למוצרים חדשים שנכנסים לשוק או שמוציא העסק עצמו, לפרסם מבצעים, להיות עדכני ורלוונטי לגולשים, וכדומה. יתרה מכך, היא מאפשרת לבצע תיקונים בטעויות ובעיות הגורמות לפגיעה באיכות חוויית הגולש, וכן לבעיות מול דפדפנים ומנועי החיפוש שלהם. במילים פשוטות, המטרה היא לשמור על מה שטוב, לשפר את הטעון שיפור, ולשדרג באופן מתמיד את האתר כך שישמור על יתרונו, בידולו ואיכויותיו, ויחזק אותם לאורך זמן.
ניהול תוכן לאתרים – איך עושים את זה?
ראשית, ברמה הטכנית יש להכיר היטב את מערכת ניהול התוכן של האתר. שנית, במידה ואתם בוחרים לנהל את התוכן בעצמכם, יש להקדיש לכך את הזמן הראוי, והוא לא מבוטל. בנוסף, זכרו שניהול התוכן אינו משימה שמבצעים פעם אחת, וגמרנו, אלא משימה מתמשכת שמבוצעת על בסיס אסטרטגיה ברורה.
אם תבחרו לעבוד עם חברה המתמחה בניהול תוכן לאתרים, השלב הראשון יהיה אפיון של התוכן בהתאם למאפייני העסק, קהל היעד ומה שקורה בענף ובשוק, בדגש כמובן על הזירה הדיגיטלית. בהתאם לכך ולפי המיתוג הקיים והמבוקש לאתר, יבוצעו פעולות הקשורות לעיצוב השפה והמסרים הנכונים, המאפשרים לבדל את האתר מול מתחרים, וזאת תוך שמירה על קו אחיד והרמוני. למעשה, הקו הזה עובר בכל האלמנטים של ממשק המשתמש, החל בסרטונים והתמונות, דרך הצבעים והניגודיות, ועד למיקרו קופי פ המילים הממוקדות שמנחות את השימוש בממשקי האתר.
כמובן שניהול מצריך גם החלטות לגבי התכנים הנדרשים, שיפורים בתכנים הקיימים, יצירת והכנסת תכנים חדשים דרך מערכת ניהול התוכן לאורך זמן, ביצוע הגהות, ועוד. התכנים הטקסטואליים החדשים צריכים להיות איכותיים ובעלי ערך ממשי לגולשים, מחולקים בצורה נכונה ונוחה לקריאה, ורלוונטיים לקהל היעד הספציפי של האתר. מובן שהתוכן צריך להיות רלוונטי למילות החיפוש (בהתאם למחקר מילות מפתח), ובתוך כך יש להחליט על אורך התכנים והתאמה למה שהגולשים מחפשים – איזה מידע מחפשים, מהו היקף המענה שיינתן, באיזו מהירות מגיעים למידע, וכדומה.
אופטימיזציה כחלק מניהול תוכן
המונח אופטימיזציה מתייחס לקשת רחבה של פעולות שניתן לבצע על מנת להפוך את האתר לאיכותי יותר, הן מבחינת הגולשים והן מבחינת גוגל. למעשה, מכיוון שגוגל מחפשת את האתרים הטובים ביותר לגולשים, מדובר באותה המטרה. לפיכך, פעולות של אופטימיזציה מהוות חלק בלתי נפרד מניהול התוכן, הגם שחלקן לא צריך להתבצע ברמה השוטפת אלא נקודתית.
כך לדוגמא, אופטימיזציה עשויה לכלול את שיפור מבנה האתר, כדי שהגולשים יבינו בפשטות ובמהירות מהם העמודים הראשיים, הקטגוריות, תתי הקטגוריות ודפי המוצרים והשירותים הספציפיים. הכוונה היא ליצור מבנה מסודר, המאפשר לנווט ביתר קלות, משפר את שביעות הרצון של הגולשים ואת הסיכוי לביצוע פעולות מצידם, ובתוך כך גם משפר את הקידום במנועי החיפוש. גם שיפור מהירות הטעינה הוא חלק מאופטימיזציה, למשל דחיסת תמונות גדולות או שימוש בתמונות קטנות יותר, העברה של חלק מהקבצים באתר וכדומה.
לא פעם, ניהול התוכן והאופטימיזציה בכלל מתייחסים לתיאורים וכותרות, כך שיהיו מיוחדים, ומסבירים היטב לגולשים (ולמנוע החיפוש) מה יש בעמוד. מעבר לכך, יכולות להתבצע פעולות של סידור הקישורים הפנימיים באתר, היותם תקינים ומובילים לעמודים רלוונטיים וקיימים, תדירות הקישורים הפנימיים, הפניות אל העמודים הראשיים וכדומה. מלבד האמור לעיל, הפעולות עשויות לכלול שיפור של הנעה לפעולה, ביצוע הפעולות ודרכי יצירת הקשר, טיפול במחרוזות URL ועוד – הכל בהתאם לצורך.
לקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בינת מערכות תוכנה בטלפון 03-7668940 או במייל info@bynetsoft.co.il.