לבצע תהליך מיגרציה במחשבים של הארגון

מיגרציה או בעברית העברת אתר, הינו תהליך טכני בו מערכות מועברות ממקום אחד לאחר בעולם העסקים ביטוי זה מתייחס בעיקר למעבר של מערכות מחשוב ארגוניות פנימיות לעבודה עם שירותי ענן. בנוסף מונח זה יכול להתייחס לאתרי אינטרנט שעוברים שינויים, כמו החלפה של דומיין.

החברה שלכם צומחת במהירות הבזק? מבקשים לשנות שרת לאתר שלכם? כדאי לכם לעבור למיגרציה בענן, שירות אותו תוכלו לקבל מבינת מערכות תוכנה המספקת מענה שלם בהתאמה אישית לכל עסק.

מה זה מיגרציה? ומה היתרונות שלה?

מיגרציה או בעברית העברת אתר, הינו תהליך טכני בו מערכות מועברות ממקום אחד לאחר בעולם העסקים ביטוי זה מתייחס בעיקר למעבר של מערכות מחשוב ארגוניות פנימיות לעבודה עם שירותי ענן. בנוסף מונח זה יכול להתייחס לאתרי אינטרנט שעוברים שינויים, כמו החלפה של דומיין.

מיגרציה לענן מעניקה לעסקים שורה של יתרונות מהותיים, עם ייעול של הליכים בכל מחלקות הארגון ויכולת עבודה הרבה יותר ממוקדת ואפקטיבית, שיפור משמעותי בכל ערוצי התקשורת בארגון, וזאת לצד נגישות למידע של הארגון מכל מקום בארץ ובעולם, ותשלום ידוע מראש שנקבע לפי שימוש.

תהליך מיגרציה למחשבים

השינויים הבלתי פוסקים בטכנולוגיות בעולם העסקי, והרצון לקבל כמה שיותר מתשתיות קיימות בארגונים, גורם לחברות רבות להיות בתהליכי שינוי שוטפים במטרה לשפר ולשדרג את התשתיות שלהן עם טכנולוגיות חדשות, באופן כמה שיותר חסכוני וכמה שפחות מורגש.

בהסבה של תשתיות עם תהליך מיגרציה יש גורמים רבים להתייחס אליהם, כמו משך תהליך המיגרציה, תחזוקה נדרשת, וכמובן כמה זמן המערכות בארגון תהינה משובתות. מעבר לכך, בכדי לעבור בהצלחה לענן יש צורך באסטרטגיה עסקית נכונה המבוססת על הגדרה של יעדים ומטרות, והגדרה של כלים להשגת יעדים אלו. כמו כן נדרשת הטמעה מושלמת של כלים נבחרים בארגון לצד מעקב וניתוח של ביצועי הארגון בכל המחלקות שלו. לצורך זה אנו דואגים ללוות עסקים שעוברים הליכי מיגרציה באופן צמוד בהתאם לצרכיהם המיוחדים.

מלבד זאת יש לבצע את כל שלבי המיגרציה באופן נכון ומקצועי. השלבים כוללים אפיון מערכות מחשוב בארגון והליכי עבודה הקיימים בו, תכנון והתקנה של תשתיות מחשוב ותקשורת מתאימות, פיתוח והתקנה של אפליקציות, ביצוע הליכי אופטימיזציה למערכות מחשוב שיעברו דרך הענן. בנוסף יש לדאוג לארגון סביבת עבודה גמישה ודינמית המתאימה לעבודתו של הארגון מענן, וכן לבצע את תהליך המעבר עצמו לענן עם כמה שפחות השבתה של מערכות מחשוב ותקשורת בארגון.

חשיבות נושא אבטחת המידע

אחד הנושאים שמדאיגים חברות במעבר לענן ולטכנולוגיות חדשות הינו כל נושא אבטחת המידע, עם סיכונים לאיומים בלתי צפויים והאקרים העלולים לשים ידם על מידע יקר ערך. כמו כן המעבר לסמארטפון ולעבודה אונליין מקשה לאכוף מדיניות אבטחת מידע של הארגון באמצעים טכנולוגיים קיימים. בכדי להתמודד עם אתגרים אלו בהצלחה יש צורך לתכנן מחדש בארגון את נושא אבטחת המידע, בגבולות הארגון ומחוצה לו, עם אבטחת מידע המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ייעודית לסביבת ענן. למשל ניתן לבסס את אבטחת מידע בענן על טכנולוגית CASB, עם מעקב אחר רמות סיכון של נתוני הארגון ושליטה על אפליקציות שלו בענן. המעקב כולל את רמת המשתמשים והיותם מבצעים פעולות מותרות, וכן בדיקה של אפליקציות שונות שנעשה בהן שימוש. מערכת זו מספקת גם הגנה למידע טרם הגעתו לענן. בנוסף לכך יש חשיבות רבה לבחירת ספקי שירותי ענן עם רמה אבטחה גבוהה ומתקדמת, שכול נושא אבטחת המידע בענן הינו באחריותם.

בבת אחת או בשלבים

נושא נוסף שיש לבדוק בביצוע תהליך של מיגרציה הינו אם לבצעו בבת אחת או בשלבים. בחירה זו משתנה בהתאם למאפייני הארגון, הדרישות והמבנה שלו, מערכות המחשוב שיש בו והמבנה הארגוני.
בדרך כלל בחירה במיגרציה בשלבים מתאימה בעיקר לארגונים גדולים, והיא גם מקטינה בעיקרון רמות סיכון פוטנציאלי בעת ביצוע התהליך, מכיוון שעדיין חלק ממערכות המחשוב של העסק ממשיכות לעבוד כרגיל דרך שרתים מקומיים, בעוד שחלק אחר עובר לענן. מצד שני ביצוע בשלבים של מיגרציה מאריך את התהליך.

ניתן גם לבצע תהליך מיגרציה בשלבים, שבו חלק ממשאבי הארגון נמצאים בענן וחלק בשרתים פיזיים של דאטה סנטר היברידי, מאובטחים ומוגנים. אולם בדרך כלל לחברות בקנה מידה קטן ובינוני עדיף לבצע הליכי מיגרציה בבת אחת, עם תכנון מקדים מדויק ומפורט הלוקח בחשבון שורה של מצבים אפשריים, ופתרון לכל מצב.

דגשים נוספים למעבר לעבודה בענן

במעבר של ארגון לעבודה בענן כדאי לרוב בתחילת הדרך לבחור בספק שרת ענן מומלץ אחד, ולהבין אלו מערכות יעברו לענן מהם מאפייניהם וכיצד הן מתקשרות למערכות נספות בעסק. כמו כן טרם המעבר יש להגדיר יעדים של הארגון כמו הרחבת שרתים או החיסכון בהוצאות, לצד בחינת מדדי הצלחה וסיכון. בהתאם להגדרות אלו תיבחר פלטפורמה ומערכת בענן המתאימה ביותר למיגרציה. בנוסף חשוב להבין את מרכיבי מערכות וסביבת העבודה שיעברו לענן וכיצד תהליך המיגרציה ישפיע עליהן ועל מערכות ארגוניות נוספות. כמו כן יש לחשב עלויות של כל תהליך המיגרציה בטווח קצר וארוך כאחד. גם אחרי סיום תהליך המיגרציה יש להמשיך לעקוב ולנטר את המערכות השונות, ובמידת הצורך לבצע בהן אופטימיזציה.

בכדי לייעל הליכי מיגרציה, בימינו מוצעים פתרונות מרוכזים המספקים בכתובת אחת מענה שלם, שבעבר היה צורך עבורם בפתרונות נפרדים, למשל עבור פתרונות גיבוי, אבטחת מידע, התאוששות מאסון ועוד. בין הפתרונות המרוכזים ניתן גם ליצור סנכרון.

מיגרציה לשרת של אתר

לא אחת עולה צורך בעסקים לשנות מקום אחסון של אתר לשרת אחר בענן, שינוי שיכול לשפר את קידומו ודירוגו של האתר במנוע החיפוש של גוגל. בכדי לבצע תהליך מיגרציה לאתר לשרת בענן אחר יש צורך לבחור בספק מתאים, לבצע צעדים מקדימים לתהליך ולבצע את המעבר עצמו באופן כמה שיותר מהיר וחלק. כמו כן חשוב לבצע בדיקות תקינות ולוודא כי האתר על כל הפונקציות שלו פועל כמו שצריך.
בנוסף יש לשים דגש על תהליך מקדים למיגרציה של אתר, הדורש את הגדרת הפרויקט עם צוות ייעודי לנושא, הגדרת לוחות זמנים ושלבים מתוכננים. בנוסף תהליך מיגרציה של אתר מעניק הזדמנות לשפרו עם שינויים שיש להחליט עליהם מראש, וכן כדאי לאסוף נתונים אודות פעילות האתר הישן, כמו מהירות טעינה, ולוודא שלאחר המעבר האתר פועל אותו דבר אם לא יותר טוב. וכמובן חשוב לגבות את האתר הקיים לפני תהליך המיגרציה.

לשירותי מיגרציה מחשבים

לשירותי מיגרציה מחשבים מלאים ומקצועיים ברמות סיכון מינימליות, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בינת מערכות תוכנה בטלפון 03-7668940 או במייל info@bynetsoft.co.il.

שווה קריאה

דגל ישראל

בינת למענכם

במסגרת המאמץ להתמודד עם המצב העדכני, מצאנו לנכון לפתח 2 פתרונות Low Code מהירים מבוססי Microsoft אותם אנו מציעים חינם לכל חברה בישראל שרוצה בכך

לקריאה
אינטגרציית מערכות

אינטגרציה

אינטגרציה בין מערכות אמרתם אינטגרציה, אמרתם התייעלות. מבחנתינו זה אותו הדבר. ניהול עסק בעל זרועות רבות יכול להיות קשה ואף להוות מכשול. יש הרבה אנשים

לקריאה