המשמעות של בניית אתרים php

בעשור השלישי של שנות האלפיים, אחרי תקופת הקורונה, העולם העסקי עובר ובגדול למרחב הווירטואלי של רשת האינטרנט. בימינו עסק מכל תחום הרוצה להצליח, להתקדם ולגדול חייב אתר אינטרנט, ולא סתם אתר. יש צורך באתר איכותי, נוח, מעוצב ומהיר המספק מענה מדויק לצורכי קהל היעד שלו. לשם כך ניתן בימינו לפתח אתרים על בסיס שפות שונות, כאשר השפה הנפוצה ביותר הינה php.

בעשור השלישי של שנות האלפיים, אחרי תקופת הקורונה, העולם העסקי עובר ובגדול למרחב הווירטואלי של רשת האינטרנט. בימינו עסק מכל תחום הרוצה להצליח, להתקדם ולגדול חייב אתר אינטרנט, ולא סתם אתר. יש צורך באתר איכותי, נוח, מעוצב ומהיר המספק מענה מדויק לצורכי קהל היעד שלו. לשם כך ניתן בימינו לפתח אתרים על בסיס שפות שונות, כאשר השפה הנפוצה ביותר הינה php.

מבקשים לבנות אתר php דינמי עבור החברה שלכם? בבינת מערכות תוכנה יספקו לכם מענה שלם עם בניית אתר php מתקדם, פשוט ונוח לשימוש.

אז מה זה בכלל PHP?

PHP הינה שפת תכנות נפוצה עם קוד פתוח, המשמשת עבור תכנים דינמיים באתרי אינטרנט. שפה זו פותחה לראשונה באמצע המאה העשרים ומתלווה לה הסמל המפורסם של הפיל. בהמשך היא עברה עוד שינויים משמעותיים שהעניקו לה יכולות מתקדמות וששינו את תחבירה. כמו כן, בתחילה PHP היה ראשי תיבות של Personal Home Page שפירושו בעברית דף בית ראשי, ואילו בהמשך שונתה משמעות מונח זה לכדי Hypertext Preprocessor.

השימוש הדינמי ששפה זו מעניקה ניכר בהיבטים שונים. כך למשל, בעוד שיצירת טופס הרשמה בעזרת HMTL מאפשרת רק להכניס בטופס פרטים, עם PHP ניתן לעשות שימוש בפרטים שנכתבו בטופס, ודבר זה נכון גם לגבי פעולות נוספות כמו שליחה של מיילים, גישה לדטא בייס ועוד. כמו כן, אתרי PHP הפכו למאוד נפוצים בגין קלות פיתוחם בזמן יחסית קצר, וניתן עבור שפה זו למצוא בקוד פתוח די הרבה רכיבים מוכנים שניתן להוסיפם לאתר בחינם. בנוסף מדובר בשפה שמוכרת להרבה מאוד מתכנתים.

שפה מבוקשת לבניית אתרים דינמיים

למרות שיש כיום בשוק הרבה שפות תכנות לאתרים, עדיין שפת PHPהיא כבר לא מעט שנים מהיותר מבוקשות עבור בניית אתרים, לרבות חנויות אינטרנט, וממנה יצאו פלטפורמות מצליחות וגדולות כמו וורדפרס, דרופל, מג'נטו וג'ומלה. אתרים גדולים רבים בעולם מבוססים על שפה זו, לרבות פייסבוק וויקיפדיה, ודבר זה גורם לכך שיש מאחורי השפה קהילה מאוד גדולה של מפתחים וניתן למצוא עבורה שורה ארוכה של הרחבות ומודלים, המסייעים לעבודת התכנות באופן משמעותי ומקצרים את הליכיו. כך למשל, אם מפתח נדרש למקטע קוד לפעולה כלשהיא יש סיכוי די טוב שמישהו כבר כתב קטע דומה לזה הנדרש, ושניתן לעשות בו שימוש באופן חוקי וללא עלות. כמו כן, שפה זו כל הזמן ממשיכה להתעדכן, עם עוד ועוד גרסאות מתקדמות התומכות במכשירים שונים לצד ביצועים מעולים ברמה מאוד גבוהה של אבטחה.

שפת צד שרת

PHP הינה שפה ייעודית עבור פיתוח שפת צד-שרת. הווה אומר ששרת האחסון עליו נמצא הקוד של האתר הוא האחראי על ביצוע רצפי פקודות של שפת התוכנה PHP. זאת לעומת שפות של צד לקוח בהן המחשב של הגולש מבצע את הפקודות. כך למעשה, עם שפת PHP ניתן להתחבר לסוגים שונים של בסיסי נתונים ולבצע פעולות שונות, כמו כאלו הקשורות לקריאה של מידע או של אחסון מידע, וכן ניתן לבצע עם שפה זו פעולות מורכבות של ניהול קבצים, לערוך טקסטים ולבצע חישובים מתמטיים. כפועל יוצא מכך שפת PHP מעולה עבור הקמה של פורטלים או חנויות אונליין.

עוד עובדות על פיתוח אתרים php

מלבד מה שכבר הוזכר, לפניכם עוד עובדות אודות שפת תכנות PHP :
• קוד של שפת PHP עושה את כל הליכי העיבוד והחישוב בצד של השרת ולאחר מכן הוא נשלח לדפדפן של הגולש ושם הוא מופעל.
• שפת PHP מבוססת על מפרשן, עם הרצה ישירה של התוכנית עם קובץ טקסט, כאשר תוך כדי תהליך זה הטקסט מתורגם באופן ישיר לשפת מכונה. זאת לעומת שפות אחרות על בסיס בייט קוד, בהן רק לאחר סיום כתיבה של הקוד ניתר להמירו לקובץ טקסט.
• בזכות תוספות מתקדמות, בימינו שפת PHP מהירה לא פחות משפות על בסיס של בייט קוד.
• שפת PHP דומה בתחביר שלה לשפת סי, ולכן מי שמכיר את שפת סי קל לו ללמוד את שפת התכנות PHP.
• הפונקציות שאתרי PHP מספקים כוללות גם מערכת לניהול דפים ולניהול שגיאות שמונעת עומס יתר באתר.
• לשפת PHP יש קוד פתוח המוזיל עלויות פיתוח ומנגיש את התוכנה למפתחים. כמו כן בזכות קוד פתוח הטכנולוגיה שמאחורי שפת PHP מציגה רמה גבוהה של אבטחת מידע.
• ניתן להריץ אתרי PHP על גבי שרתי לינוקס הנחשבים לאמינים, יציבים וחזקים.
• עם קובץ PHP ניתן ליצור מאפס אתר אינטרנט שלם, עם דפים דינמיים, כמו דפי HTML או דפי XML, שנשלחים ישירות ובאופן מתואם אל הדפדפן.

תהליך פיתוח אתר אינטרנט

תהליך פיתוח אתר PHP או אתר בכל שפה אחרת מורכב ממספר שלבים עיקריים, הכוללים:

• אפיון האתר- הבנת ייעודו, קהל היעד שלו, ומטרות שרוצים להשיג דרכו כמו שיפור תדמית, מכירות, קבלת מידע ועוד. כמו כן ייקבעו גודלו של האתר מידת מורכבותו, אופן ניהולו, אופציות עתידיות, מדרגות תקציב לפרויקט ועוד.
• איסוף תכנים- איסוף תכנים רלוונטיים לאתר לרבות צילומים, טקסטים, סרטונים, קבצים ועוד.
• תכנון- בהתאם לאפיון האתר ותכנים שנאספו יתוכנן האתר, עם בחירה בתבניות מתאימות, יצירת תרשימי זרימה עם מפות ניווט, תיאור של דפי האתר השונים, תכנון פעולות שהגולשים יוכלו לעשות באתר ועוד.
• פיתוח- לאחר הגעה לתוכנית סופית עוברים לשלב של פיתוח האתר עצמו, עם יצירת קוד עבורו, הכנסת תכנים ומערכת ניהול ועיצבו כך דף באתר.
• הפעלה- את האתר הגמור מעלים לשרת אחסון ובודקים שהוא פועל כראוי.

לפיתוח אתר PHP מתקדם ואיכותי, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בינת מערכות תוכנה בטלפון 03-7668940 או במייל info@bynetsoft.co.il.

שווה קריאה

דגל ישראל

בינת למענכם

במסגרת המאמץ להתמודד עם המצב העדכני, מצאנו לנכון לפתח 2 פתרונות Low Code מהירים מבוססי Microsoft אותם אנו מציעים חינם לכל חברה בישראל שרוצה בכך

לקריאה
אינטגרציית מערכות

אינטגרציה

אינטגרציה בין מערכות אמרתם אינטגרציה, אמרתם התייעלות. מבחנתינו זה אותו הדבר. ניהול עסק בעל זרועות רבות יכול להיות קשה ואף להוות מכשול. יש הרבה אנשים

לקריאה