בניית אתרים וורדפרס

כבר לא מעט שנים אתרי אינטרנט מהווים את החזית הדיגיטלית של העסק, בעוד מאפשרים להציג את הפנים והתדמית, למשוך לקוחות, לבצע קניות ופעולות כגון קבלת שירות, ועוד. למעשה, בכל שנה חשיבותם של האתרים הולכת וגדלה, עם האפשרות לקבל חשיפה גדולה במרחב הווירטואלי, לפרוץ מחסומים גיאוגראפיים ולבנות אוטוריטה בתחום הפעילות. יחד עם זאת, על מנת שאתר אינטרנט יעמוד ביעדים אלו ואחרים, עליו להיות איכותי ומעוצב, נוח לשימוש ומהיר, יעיל לניווט והתמצאות, מעניין ומובילה לפעולה, וכל זאת בהתאמה לקהלי היעד.

כבר לא מעט שנים אתרי אינטרנט מהווים את החזית הדיגיטלית של העסק, בעוד מאפשרים להציג את הפנים והתדמית, למשוך לקוחות, לבצע קניות ופעולות כגון קבלת שירות, ועוד. למעשה, בכל שנה חשיבותם של האתרים הולכת וגדלה, עם האפשרות לקבל חשיפה גדולה במרחב הווירטואלי, לפרוץ מחסומים גיאוגראפיים ולבנות אוטוריטה בתחום הפעילות. יחד עם זאת, על מנת שאתר אינטרנט יעמוד ביעדים אלו ואחרים, עליו להיות איכותי ומעוצב, נוח לשימוש ומהיר, יעיל לניווט והתמצאות, מעניין ומובילה לפעולה, וכל זאת בהתאמה לקהלי היעד.

בד בבד עם הצורך והביקוש לבניית אתרים איכותיים המתאימים לצרכי ארגונים וחברות, התפתחו גם השפות (כגון PHP) והפלטפורמות המבוססות עליהן, כגון דרופל, ג'ומלה ומג'נטו. אחת הפלטפורמות היותר פופולאריות שמציגה יתרונות משמעותיים, הן בבניית האתר וניהולו והן בקידומו ברשת, הינו וורדפרס ובה יעסוק המאמר הבא.

פיתוח אתרים בוורדפרס – מאפיינים כלליים

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בשפת PHP שיצאה לשוק לראשונה בשנת 2003 ומאז עברה שדרוגים רבים, כאשר כמעט מדי שנה יצאו גרסאות חדשות שלה. עקב יתרונותיה המשמעותיים, ובהיותה מתאימה לאתרים מכל הגדלים וההיקפים, יותר מארבעים אחוזים מכלל האתרים בעולם מבוססים עליה כיום. יש לציין כי מדובר בתוכנה חופשית עם רישיון GPL, כלומר שניתן לתרום לה קוד ולהמשיך לפתח אותה ללא זכויות יוצרים, אולם אם מפתחים תוספים המבוססים על תוכנה או תכנים שמגיעים מוורדפרס, יש להפיץ אותם תחת תנאי רישיון GPL. להיותה תוכנה חופשית יש יתרון גדול, לא רק מבחינת אפשרויות הפיתוח המתמידות, אלא גם בכך שאתר וורדפרס אינו מצריך תשלום חודשי מצד בעל האתר לבעלי המערכות (בניגוד למערכות קוד סגור), ושאם עוברים בין חברות בניית, פיתוח וקידום אתרים בעלי האתר יכולים לקחת אותו עימם.

באשר לבניית אתרים בוורדפרס, ניתן עקרונית לחלק את האפשרויות לבנייה על בסיס תבנית ולבנייה מותאמת אישית. הבחירה בפיתוח אתר לפי תבנית משמעה שבוחרים מבין קשת רחבה של תבניות מעוצבות המוצעות בתשלום או בחינם, אותן מתאימים בהמשך לדרישות האתר הספציפי תוך הכנסת תוספים ועל בסיס ממשק הניהול בתבנית. מטבע הדברים, הקמת אתר וורדפרס כזה תהיה מהיר יותר וגם זולה יותר, אולם הדבר בא לעיתים על חשבון ההתאמה האישית, על חשבון יעילות בתוספים ומכאן נראות וביצועי האתר, ולא פעם גם על חשבון ממשק ידידותי לשימוש.

לעומת זאת, בניית אתרים wordpressבהתאמה אישית משמעה יצירה של תבנית, פיתוח ממשק ושדות באמצעות חברת בניית אתרים, באופן המותאם בצורה מדויקת לצרכי הלקוח. אמנם מדובר בתהליך עבודה יותר ממושך ויקר, אך התוצאה היא התאמה מושלמת מבחינה עיצובית ותפעולית, ברמת התוספים, התאמה למיתוג ולקהל היעד וכן הלאה, ולכך יש השלכות רבות בטווח המיידי והארוך על התמורה שמקבלים מאתר האינטרנט.

מה העלויות של הקמת אתרי וורדפרס

עקב הקלות היחסית של בניית אתר wordpressהמבוסס על תבניות מוכנות, שאינה מצריכה ידע טכני משמעותי, יש המתפתים לבנות את האתר שלהם בעצמם. במקרים כאלו, מלבד השקעת הזמן בלימוד המערכת ובעיצוב האתר על תכניו השונים, אין עלויות ישירות לבנייה. יחד עם זאת, הניסיון מוכיח שהתוצאה תהיה ברמה בלתי מספקת ותתבטא באתר שאינו מעניק חוויית משתמש טובה, אינו נראה טוב ואינו יוצר את האפקט הרצוי של משיכת גולשים, הישארות באתר, קבלת פניות מהאתר לעסק והתקדמות בתוצאות החיפוש. לכן, בשורה התחתונה אין מנוס מעבודה עם חברה בתחום.

הבשורות הטובות הן שביחס למערכות ניהול אחרות, פיתוח אתרי וורדפרס מאופיין בעלויות נמוכות. באופן כללי, ניתן לומר כי חברה הבונה אתרים בוורדפרס עשויה לתמחר אותם החל מ- 7,000 ₪ עבור אתר מבוסס תבנית, והחל מ- 15,000 ₪ עבור אתר מותאם אישית. המחיר הסופי מושפע ממספר פרמטרים ובהם שירותי האחסון והדומיין, המשך הטיפול באתר לאחר הקמתו וביצוע עדכונים, תוספות ושדרוגים נדרשים באתר וכדומה.

מדוע עיצוב אתר וורדפרס כה פופולארי?

כאמור, כמעט מחצית מאתרי האינטרנט הפועלים כיום ברשת מבוססים על וורדפרס, והפופולאריות הגבוהה מבוססת על כמה יתרונות משמעותיים שמערכת ניהול זו מציעה. מדובר במערכת המאפשרת לבנות כל סוג של אתר, החל בחנות וירטואלית, דרך אתרי תדמית ועד לאתרי ענק הכוללים אלפים עמודים מסוגים שונים. גמישותה הרבה של המערכת מאפשר התאמה לצרכיהן המגוונים של חברות, החל בעסק קטן ועד לתאגיד ענק.

כמו כן, את התכנים של המערכת המוכנה אפשר לעדכן בקלות יחסית ובכל עת, בין אם הדבר נעשה על ידי החברה שבנתה או מנהלת כעת את האתר, או אפילו על ידי בעל האתר עצמו בהנחה שקיבל הדרכה הולמת והוא שולט היטב במערכת. גם הבנייה וגם האחזקה של אתרי וורדפרס נחשבות לפשוטות יחסית, והדבר מתבטא בין היתר בשורה ארוכה של התאמות ברמת הניווט באתר, העיצוב שלו, הכנסת קישורים ופריטי תוכן כגון טקסטים, תמונות וסרטונים. ראוי לציין כי מרבית התבניות של מערכת ניהול זו מגיעות כבר עם התאמה למובייל, נקודה חשובה ואף מכרעת בתקופה זו – בה מרבית הגלישה באינטרנט נעשית ממכשירים ניידים.

במידה ובוחרים באפשרות של תבנית מוכנה, יש קשת רחבה מאוד של תבניות שניתן להתאים לצרכי העסק מבחינת אופי הפעילות, המיתוג, קהלי היעד וכן הלאה. חלק מהתבניות מאפשרות לבנות אל בסיסן את האתר עם תוסף מובנה, ובאילו שאין תוסף כזה ניתן להתקינו מבחוץ. וגם אם מדובר בבנייה על ידי חברה המתמחה בתחום, של אתר יחסית מורכב, עדיין וורדפרס נחשבת למערכת נוחה מאוד לתפעול. הדבר מתבטא כאמור גם בעלויות הנוחות יותר בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות.

יש לציין כי בבניית אתר עם וורדפרס חשוב להקפיד על ניקיון ולהימנע משימוש יתר בתוספים. עם זאת, בחירת התוספים הנכונים תאפשר קבלת תוצאות מרשימות מאוד, ולהכניס אלמנטים רבים כגון שאלות ותשובות, טאב לפייסבוק וכדומה. וורדפרס גם מאפשרת לעקוב אחרי שינויים בערכיה, יש לה מערכת המנהלת קבצי מדיה ומערכת תגובות מובנית, ומצטיינת בקישורים נקיים. וורדפרס אמנם לא מגיע בפני עצמה עם התאמות מיוחדות למנועי החיפוש, אך היא בהחלט ידידותית עבורם, ועם התוספים הנכונים מעניקה יתרונות משמעותית בקידום אתרים אורגני וממומן.

לפיתוח אתר וורדפרס

לפיתוח אתר וורדפרס איכותי ומותאם אישית, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם בינת מערכות תוכנה בטלפון 03-7668940 או במייל info@bynetsoft.co.il.

שווה קריאה

דגל ישראל

בינת למענכם

במסגרת המאמץ להתמודד עם המצב העדכני, מצאנו לנכון לפתח 2 פתרונות Low Code מהירים מבוססי Microsoft אותם אנו מציעים חינם לכל חברה בישראל שרוצה בכך

לקריאה
אינטגרציית מערכות

אינטגרציה

אינטגרציה בין מערכות אמרתם אינטגרציה, אמרתם התייעלות. מבחנתינו זה אותו הדבר. ניהול עסק בעל זרועות רבות יכול להיות קשה ואף להוות מכשול. יש הרבה אנשים

לקריאה